Címlap arrow Gondolatjel arrow Pál Árpád képviselő: Kompromisszum - Melegvíz-fűtésszolgáltatás
Címlap
Székelyföld
Szórvány és Partium
Belföld
Magyarország
Külföld
EU-Rovat
Sport
FigyelõBLOG
MegFigyelõ
MúltFigyelő
IfiFigyelő
figyelo.ro lapcsalád
Bulvár
Egykor és ma
Bejelentkezés





Bejelentkezés
Elfelejtette a jelszavát?
Még nem regisztrálta magát? Regisztráljon most!
Hozzászólások
arrow Márton István vezeti a Hargita Megyei Mezőgazdasági Kamarát (9 hozzászólás)
arrow Aggasztó fejlemények a gyergyóremetei hulladéktároló ügyében (8 hozzászólás)
arrow Laczkó Albert Elemér: "Együttműködésen alapuló versenyre van szükség" (6 hozzászólás)
arrow Tőkés, Markó: húsz év múltán tisztázni kell a kilencvenes pogrom hátterét (6 hozzászólás)
arrow Hargita Megye Tanácsa meghirdette a pályáztatási programjait a 2010-es évre (1 hozzászólás)
Hírlevél






Szavazó doboz
Örvend, hogy újabb magyar prefektusokat és alprefektusokat neveztek ki?
 
Támogatónk
Advertisement
Partnerek
 

 
Román Nemzeti Bank - március 25. - 1 USD=3,04 RON | 1 EUR=4,06 RON | 1 GBP=4,55 RON | 100 HUF=1,54 RON
 
Pál Árpád képviselő: Kompromisszum - Melegvíz-fűtésszolgáltatás Nyomtatás E-mail
Gondolatjel
2009. október 01. csütörtök 12:23

Pál Árpád képviselõ levele a gyergyószentmiklósi polgármesterhez, a melegvíz-fûtésszolgáltatás ügyében

Mára végképp meggyőztek Önök arról, hogy Gyergyószentmiklós jelenlegi vezetése köszönő viszonyban  nincs azzal amit úgy neveznek, hogy ÖNKORMÁNYZATISÁG.

Ami ma Gyergyószentmiklóson történik az energia szolgáltatás körül azt úgy nevezik, hogy üzlet, BIZNISZ. Teszik,  pontosabban folytatják Önök egyelőre sikeresen azt amit elképzelt és szeretett volna kivitelezni az előző városvezető. Ez nem más  mint kezet tenni amire csak lehet amíg hatalmon vagyunk. Ki tudja meddig tart? A különbség csak annyi, hogy önök nem követik el elődjük hibáit. Egész pontosan a biztos háttér információk birtokában, és jól irányítva, nemcsak következetesek a cél érdekében, hanem megtalálták nagyon hamar a támogatók megnyerésének módozatát is.

Mivel engem továbbra sem lehet sem elhallgattatni sem megvásárolni a közérdekkel szemben, próbálok megoldást találni a jelenlegi lehetetlen helyzetben is a közösség javára.
Azt remélem, senki nem várja el tőlem, hogy elveim feladjam, és, hogy ne próbáljak megtenni mindent a fogyasztók a város érdekében. Már azért sem mert minden  ami ma történik a szolgáltatás körül, annak az alapját az a SEMMI alkotja, arra építenek mindent amit egy jól meghatározott stratégiát követve tíz év kitartó munka eredményeként a költségvetés minimális és a fogyasztók igénybe vétele nélkül az asztalra tettünk munkatársaimmal együtt. (a rendszer és a fogyasztók megőrzése, szállító vezeték csere, 7 darab új kazán, a dán kazán fűtésrendszere, intézmények biztonságos ellátása) Ezért a jelenlegi helyzethez igazodva megoldást próbálok ajánlani. Elfogadva azt, hogy a törvényes út bejárása már felmérhetetlen áldozatokat követelne tehát lehetetlen. Mivel  üzletről van  szó remélem azt egyformán látjuk, hogy az üzlet akkor jó, akkor működik ha mindenki nyer a  szereplők  közül.

A megoldás értelmi szerzői, a befektető, a kivitelezők részesedése a piac alaptörvényei szerint már biztosított. Hangsúlyozom a piac és nem a közbeszerzés, az átláthatóság jegyében.
Marad a fogyasztó és a város.

A város amennyiben az elképzelés megvalósul 25 évre elesik minden a beruházásból származó érdemi jövedelemtől.

A fogyasztók akkor nyernek, ha a felújított rendszerben fűrészpor és apritékkal előállított energiát reális áron kapják.
Ezért egyelőre megadok néhány település által alkalmazott árat.
Ezen települések az általam felkínált és ma is fenntartott közhasznú változatban valósították meg beruházásaikat. Az adatok hitelességéért felelősséget vállalok az A.N.R.S.C szolgáltatta adatokat közlök.
VATRA-DORNEI-……………………………104,53 lej/Gcal-Áfá-val
BODZAFORDULÓ-……………………………84,13 lej/Gcal-Áfá-val
SZENTEGYHÁZA-…………………………...108.05 lej/Gcal-Áfa-val
BÁNFIHUNYAD-……………………………..150,21 lej/Gcal-Áfa-l(127,93lej/Gcl-fizet a lakóság)
NEHOIU……………………………….              81,09 lej/Gcal-Áfá-val
TAŞCA…………………………………………107,50lej/Gcal-Áfá-val
A felsorolt településeken a fahulladékból előállított hőenergia átlagára 105.91lej/Gcal-Áfá-val

A testület, pontosabban a közgyűlés térjen vissza az amúgy is törvénytelen ármódosításra. 
Gyergyószentmiklós magán fogyasztói, valamint közintézményei a fent megadott települések által alkalmazott mindenkori átlagárat fizessék a szerződés időtartama alatt az elhasznált hőmennyiségért. Ez egy mindenkor kézzelfogható ellenőrizhető adatbázis. Egyetlen hátránya számunkra az önök változatával szemben az, hogy ezen települések esetében az emelésből származó profit a közösségnek marad míg a mi esetünkben a befektetőnek kedvez.
Egész pontosan az indulási ár nem lehet több mint 120lej/Gca Áfá-val  együtt.
Amennyiben ezen ajánlatom kivitelezhető részemről lezártnak tekintek minden a fűtésszolgáltatás körüli nézeteltérést és sok sikert kívánok az együttműködéshez, mi több amennyiben igény van rá megpróbálok segíteni a kivitelezésben. 
Amennyiben ez nem kivitelezhető akkor én leszek az, aki kérni fogom minden megtett lépés kivizsgálását.

Nem adom fel mindaddig, amíg a fogyasztók érdekét is nem látom megvalósítva.
Ezt senki ne vegye zsarolásnak egyszerűen a dolgok helyre tételét szolgálja.
Gondolom, hogy abban sem kételkedik senki, hogy a javasolt feltételek mellett a     rendelkezésre álló 25-év alatt nem tudná visszaszerezni busásan a befektetés értékét a beruházó.

A testület minden tagjától kérdezem, tudatában van-e a következőknek?
    - egy érvényben nem lévő szerződést módosítottak a közgyűlésen, magyarán jelen pillanatban egyetlen törvényes akta nem létezik, mely alapján bármilyen munkálatot lehetne végezni törvényesen Gyergyószentmiklóson?
    - miután esélyt nem adtak senkinek a megmérettetésre, arra, hogy meggyőződjenek valóban a legjobb, legolcsóbb változat-e, a beruházás értékét illetően  nyugodtan tudnak aludni, és valóban nincs lelkiismeret furdalásuk, nem érzik úgy, hogy esetleg félrevezették, kihasználták, visszaéltek  jóhiszeműségükkel?
    - a törvénytelenül elkezdett munkálatok után ki milyen versenytárgyalást tud elképzelni amely még törvényes is tud lenni?
    - Önök szerint mindaz amihez hozzájárultak az erkölcsös, becsületes törvényektől függetlenül?
    - ezek után is úgy itélik meg, hogy ennek a városvezetésnsk van erkölcsi alapja elvárni, hogy valaki valmilyen rendelkezést betartson ebben a városban?
    - tudatában vannak-e annak, hogy döntéseiknek erkölcsi és anyagi következményei vannak?
    - attól nem félnek, hogy mivel teljesen törvénytelenül folyik a beruházás, bármikor leállíthatják a munkálatokat és akkor veszélybe kerül a téli fűtés? Vagy akkor is azokat fogják hibáztatni, akik a törvényességet és a fogyasztók érdekeit tartották elsődlegesnek?    

Kardoskodom  mindezekért  mert soha nem állítottam, hogy csak egy változat létezik. Azt viszont hiszem és vallom, hogy bármely változat esetén elsősorban erkölcsi kötelessége minden közszereplést vállalónak politikai színezettől függetlenül, hogy versenyhelyzetet teremtsen minden körülmények között. Elsősorban nem azért mert így kéri a törvény hanem mert ez az egyetlen becsületes változat, hogy az érintettek akiknek a NEVÉBEN és ZSEBÉRE dönt azok is jól járjanak.

Minden ami ettől eltér az MAGÁN, PÁRT, vagy CSOPORT érdeket képvisel. Akik ezt akarják tenni azok tegyék, de ne az önkormányzatban hanem a magánszférában,  ahol még egyszer hangsúlyozom a saját zsebükre huncutkodnak nem pedig a közösségére.    

Az alapelvet miszerint Gyergyószentmiklóson nem volt és nincs szükség magán tőke bevonásra továbbra is maradéktalanul fenntartom a következőkre alapozva:
    -  ha lett volna igazi probléma, akkor nem volna itt a befektető, mert ott ahol valóban szükség volna rá például Maroshévizen vagy Balánbányán stb. ahol évekkel ezelőtt feladták a szolgáltatást, ahol  valóban befektetni kellene oda soha nem fog menni.

Jött és menne Gyergyóhoz hasonló, működő rendszerekre kezet tenni ahol még a fogyasztók is adottak. Románia szintjén nem igazán találni ilyen fejősteheneket. Egyelőre csak Gyergyó város önkormányzata engedi meg magának ezt a luxust. Önök nem tettek mást mint rájátszottak az előző városvezetés amúgy reális mulasztásaira, hogy önös céljaikat megvalósíthassák. Felhívom figyelmüket, hogy ez legalább akkora mulasztás, bűn mint elődjeiké.

Bízva abban, hogy megértették a jobbító szándékot, remélem mérlegelik és megpróbálják az utolsó órában újraértékelni döntéseiket, hogy tudjunk partnerként továbblépni közösségünk, városunk javára.

Tisztelettel,
Pál Árpád

Gyergyószentmiklós                                                             
   2009 szept. 27.




  Hozzászólások - Szóljon Ön is hozzá! (21)
RSS hozzászólások
 1 Írta: Ez az e-mail cím védett a spamkeresoktol, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez , Dátum: 2009-10-01 14:46
hmmm,elgondolokdtato,hogy lapatszamra kerulnek elo a jelenlegi varosvezetes visszaelesei es a lakossag penztarcajaban valo veget nem ero turkalas.Nezzuk csak, ma okt.1-je van es olvastam,hogy szept 6-ara igerte varosunk agytrosztje a melegviz szolgaltatas beinditasat,ki tudja mar hanyadik datumtologatas utan.Szoval aki hisz Kelj fel Jancsikanak,agyilag azok szintjen van akik hisznek Csipkerozsikaban vagy a Mikulasban....Vagy akinek ez sem elegge meggyozo erv,hogy ez a varosvezetes teljesen befuccsolt az vegye a Jancsika valasztasi kampanayban osztogatott szorolapjat,amelyben 15 pontban hatarozta meg Gyergyo varos legsurgosebben megoldando gondjait,....egyet sem fog talalni amely meg csak rokonsagban is lenne a mai valosaggal!Koszonjuk Jancsika es Arus Zsolt,...jobb ellenzekbol pofazni es kritizalni,mint tenni,....bar igy es itt most VENNI lehet magatoknak es a klikketeknek!!
 2 Írta: megfigyelő, Dátum: 2009-10-01 16:28
Árpi bá tudatában volt az általa felsoroltaknak,ezért nem tett semmit.Abban hiba sincs és nem lehet érte lelkiismeret furdalása.Csak azt nem tudom,hogy van erkölcsi alapja ehhez a firkálmányhoz.
 3 Írta: bucini, Dátum: 2009-10-01 16:38
Igaza van Pál Úrnak.Nagyon sok a 220 lej.És még meddig hisz a gyergyói nép ,ha még lehet egyáltalán hinni a polgármesternek. 
Azt mondta,ha megszavazza a tanács a közüzemek kiadását küldenek egy üzenetet és jön a pénz és lessz gáz.Ezt mondta június végén.Aztán mikor odaadták a hőszolgáltatást akkor nem jön a pénz amig nincs odaadva a terület.Odaadták azt is és még sincs se meleg viz se fütés,mert már reggelente az is jó lenne.
 4 Írta: Ez az e-mail cím védett a spamkeresoktol, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez , Dátum: 2009-10-01 17:23
Miket beszel ez a kepviselocske?18 evet a varosvazeteseben volt es nem csinalt semmit !Most pedig be kellene huzza a f.a.r.k.at. es haggya a jelenlegi varosvezetest dolgozni.Nincs moralis joga kritizalni!
 5 Írta: Dopeman, Dátum: 2009-10-01 22:30
Lopni... Lopni... Megyunk lopni... a Mezei meg az MPP megyunk lopni... Lopni... Lopni... FUTEST LOPNI... LOPNI...
 6 Írta: arpika, Dátum: 2009-10-02 09:14
Hap-hap-hap 
Ennyi Pal Arpad!
 7 Írta: Ez az e-mail cím védett a spamkeresoktol, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez , Dátum: 2009-10-02 09:29
Nem vagyok Gyergyai, de azért képtelenség elhinni, hogy az elmúlt időszak alatt nem csinált senki semmit....nem volt mostanig meleg víz, fűtés ? mert az írások alapján így értelmezhető, hogy csak most indult meg az élet, mostanig semmi nem történt az egy rosszon kívül.
 8 Írta: miazhogy, Dátum: 2009-10-02 12:24
Árpád vezér tudomásom szerint a polgármester tanácsadója volt nem kis pénzért , szóval nézzük meg hány értelmes tanácsot adott a polgármesternek . Nem beszélve arról hogy 4 évig alpolgármester és 8 évig polgármester volt , ismerjük Árpika "teljesitményét" sőt ha a parlamenti ténykedését nézzük az aztán tényleg NULLA . 
Láttom egyesek össze viszza irkálnak nem 220 lejt G/cal árat fognak a lakók fizetni hanem 194 - t .  
Hogyan adják vissza a melegvizet amikor a Virágnegyedi régi vezetékeket megszüntették ? Hmmm . Arról pedig végképp nem a polgármester tehet hogy sztrájkoltak a birók és nem tudták a céget bejegyeztetni .  
Árpád vezér egy dolgot felejt megemliteni , hogy az említett városok nagy része faörleménnyel müködnek mig Gyergyóben csak a Forradalom negyed tehát 500 lakást fütöttek faörleménnyel a 3500 - ból . A többi helyt gázzal . 
Ja és a polgármester azt igérte a kampányban hogy megoldja a fütés kérdést . Meg is oldotta tehát miről is beszélünk ? Való igaz nem a dumának kell hinni hanem a szemünknek és lássuk hogy nap mint nap (már akinek van szeme és megfelelő az idegrendzserre és nem valami pártkatona )dolgoznak a fütésrendszerrel . Hogy savanyu a szöllő az más kérdés .
 9 Írta: gyergyoi, Dátum: 2009-10-02 13:53
tényleg, valaki tud valamit az Árpád vezér parlamenti tevékenységéről? 
Vagy megírt 2 mocskolódó levelet és azzal kifújt? Ha jól belehúz akkor a mandátuma alatt futja még 3-4 levélre. 
Hajrá Árpi
 10 Írta: Ez az e-mail cím védett a spamkeresoktol, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez , Dátum: 2009-10-02 15:46
gyergyoinak 
Persze, hogy volt politikai tevékenysége a képviselő Úrnak 
utana lehet nézni a www.cdep.ro onnan ki kell keresni a nevét és meglátod, eddig 2 kérdés/interpellációra futotta, amelyeket önnállóan kérdezettt, a többinél meg Ő is aláirta. 
Hajrá Árpi bácsi huzzon belé
 11 Írta: Janos, Dátum: 2009-10-02 19:54
Ez a fatoku arpi mikor szamol be nekunk arrol, milyen valaszt kapott a parlamentbe azon felvetett kerdesere, hogy mit kerestek Gyergyoban a noua dreptate gazfickoi. Az az o dolga, azt intezze, ne a mas munkajaba verje bele a szaros orrat. Ha az udemeraj vegezne a dolgat ilyesmik nem tortennenek. 
Ne meg amibe most bele szol, abba nem volt ilyen okos akkor amikor az o dolga volt. Most nem az o dolga.
 12 Írta: Olek, Dátum: 2009-10-02 20:56
Arpika is csak egy babu. 
 
Láthatod, kemény játék életünk 
Könnyű préda nem leszünk 
Támadunk, védekezünk, vétkezünk 
Lépkedünk egyre tovább... 
Mint élő sakkfigurák
 13 Írta: Székely, Dátum: 2009-10-03 12:30
Szerintem jó helyen kapzsgál Árpi bácsi. Csak ott téved, hogy más városok fűtés-díjához akarja kötni a gyergyói árat. Ez nem helyes. Legyen a fűtés ára a féldeci, a kiló kenyét meg használt dácsia árának a mértani középarányosa. Ez így helyes, jogos, s senkinek nem lehet ellene kifogása.
 14 Írta: Janos, Dátum: 2009-10-03 14:45
Akarhogyis az elozo varosvezetesek tobbet tettek a varosett.
 15 Írta: Gyergyoi, Dátum: 2009-10-03 23:17
Végigolvasva ezt a levelet egyből az ugrott be, hogy ezt biza Barti írta. Na de tényleg Árpi bácsi már ennyire bábu volna, hogy a Barti leveleket is aláírja?
 16 Írta: Ez az e-mail cím védett a spamkeresoktol, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez , Dátum: 2009-10-04 00:01
Nagyon el vagyok keseredve,amikor Pál Árpád képviselő úr aggódó újságcikkeit olvasom. Szomorú vagyok, mert én nem azért szavaztam rá, hogy képviselő elődjének kötekedő, jelentgető, cikkezgető stílusát folytassa. Nem azért szavaztam rá, hogy megmagyarázza, hogy miért rossz az ha a városvezetés valamit tesz végre(!) a fűtésgondok megoldásáért. Szóval bíztam benne, hogy nem azért lesz képviselő, hogy azon fáradozzon majd miként tudná lejératni a jelenlegi városvezetést. Én azért szavaztam a képviselő úrra hogy végre egy olyan ember kerüljön Bukarestbe aki azon fáradozik, hogy a város anyagi gondjain enyhítsen. Remélem ezt a lejárató stílust nem felső pártutasításra teszi, mert, így csak naívnak, tehetetlennek tartom, de úgy a karakterében is csalódnék. Sok mindent lehetne itt tenni, lenne munka számára: 
- A tanáccsal kellene tartani a kapcsolatot, őket segíteni a döntésükben, az ilyen árlistákat ott megtárgyalni. 
-Ott van a határkérdés Neamt megyével. 
-Ott van az ivóvízrendszer kérdése. 
-A városi kanalizálás katasztrofális. 
-Az országutak állapota borzasztó. 
Az előző választásokkor az RMDSZ-re szavaztam a következőkön is rá szavazok, ha az előző gondok bármelyikét a képviselő úr felvállalja és meg is oldja. Persze konkrétan és nem aggodalmaskodó, újságcikkekkel magyarázgatva, hogy miért nem lehet tenni semmit. Nem tudom ebből a fütésből mi lesz, de hogy rosszabb nem tud lenni, mint amit előző vezetőinktől örökölt a város az biztos. Végre látszik, hogy valamit komolyan meg akarnak csinálni. Én a képviselő úrnak azt kívánom, hogy fogjon neki végre dolgozni,tűzzön ki egy célt, mutasson fel eredményeket, mert az RMDSZ-re szeretnénk szavazni, még nagyon sok nyugdíjas ismerősömmel együtt. Remélem a keresztúriak akik szintén a képviselő úrtól várják városuk fellendülését nem fogtak bele beruházásokba, mert akkor őket is feljelentheti az akitől a segítséget remélik.
 17 Írta: Manyi, Dátum: 2009-10-04 01:24
Fekudjel le Jolan (Arus Zsolt). 
Nem tudsz aludni, vagy rosszat almodtal, hogy mar arra is kepes vagy hogy beird, az rmdszre szavaztal. Nem tudod a lakosokat felre vezetni. Meglop a polgi es mindenki latja.
 18 Írta: Ez az e-mail cím védett a spamkeresoktol, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez , Dátum: 2009-10-04 14:15
Igaza van Pal Arpadnak. Annak idejen o sokkal nehezebb idokben hozta ide a dan kazant. Mezei pedig most amikor lenne sokmas lehetoseg akkor sem teszsemmit, csak a sajat zsebet nezi. Ekkora lopas ebben a varosban meg soha nem volt. 20 ev alatt nem loptak annyit, mint most masel ev alatt. Pedig mostanig is sokmindent ellopott a varostol Arus, Torok, Nagy, Dezsi, Dezso, Tinca, Czink, Kis Portik, Bencze es tarsaik.
 19 Írta: Ez az e-mail cím védett a spamkeresoktol, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez , Dátum: 2009-10-04 15:09
Engem ne sertegessen Manyi! Foleg Arus Zsolttal ne emlegesse a nevemet egy lapon. Inkabb oruljon, hogy valaki kerult aki dolgozik ebben a varosban. Maga is jol tenne, ha megprobalna valamit tenni ezert a szerencsetlen varosert.Persze konnyebb gyulolkodni, magas lorol ocska hozzaszolasokat irni, sarga epet ontogetni. 
Istenem micsoda sotet gondolkodasu emberek vannak! Bocsass meg nekik!
 20 Írta: Bakkancs, Dátum: 2009-10-04 17:30
Arus az a szemely aki itt beirogat sok nev alatt, es mocskolkodik, csuri csavarja, hogy azt gondoljak az emberek, elegedettek nehanyan. Kellene a varosban is jarni rus ur es akkor megtudna, mennyire ki vannak abrandulva az mppbol es a hazudozos polgarmesterbol a varos lakoi. Fel kellene allni a szamitogep mellol es ne csak kavarni a kozvelemenyt. Rosszindulatuan csinalja ezt.
 21 Írta: Klaus, Dátum: 2009-11-23 20:55
Arpi bácsi, igaza lett nincs fűtés

Hozzászólás
  • A hozzászólása a cikk témájához kapcsolódjon.
  • A személyeskedő hangú, durva mondatokat tartalmazó hozzászólásokat töröljük.
  • Ne hivatkozzon a saját webhelyére. Az ilyen hozzászólásokat ugyancsak eltávolítjuk.
  • Nyomja csak meg a böngészője *Frissítés* gombját, ha új biztonsági kódra van szüksége, mielőtt a 'Küldés' gombra kattint.
  • Ne feledje, hogy a fenti műveletre csak abban az esetben van szükség, ha rosszul írta be a biztonsági kódot.
  • Kérjük ha hozzászólását elküldte, várjon türelemmel. A hozzászólások elküldésük után 60-120 másodperccel jelennek meg. Megértésüket köszönjük
Név:
Email:
Hozzászólás:

Biztonsági kód*
Code

 
Új Magyar Szó
Kapcsolódó cikkek
Napi figyelő
Heti figyelő
Székely címereket és pecséteket állítottak ki Csíkszeredában
Székely címerekből és pecsétekből nyílt kiállítás a csíkszeredai megyeháza galériájában március 18-án, Hargita Megye Tanácsának szervezésében. Folytatás
 
Honi jelen
Magyar identitástudat a szórvány ifjúságban
“A szórványban alapvető fontosságú egy jól kigondolt stratégia mentén megőrizni, valamint erősíteni a fiatalokban a magyar öntudatot” – nyilatkozta Bodor László, a MIÉRT elnöke, a március 19.- 21. közt Vajdahunyadon megrendezett MIÉRT Szórványkonferencia megnyitóján. Folytatás