Címlap arrow Székelyföld arrow Háromszék arrow Japán nyelvtanfolyam Sepsiszentgyörgyön
Címlap
Székelyföld
Marosszék
Csíkszék
Gyergyószék
Háromszék
Udvarhelyszék
Szórvány és Partium
Belföld
Magyarország
Külföld
EU-Rovat
Sport
FigyelõBLOG
MegFigyelõ
MúltFigyelő
IfiFigyelő
figyelo.ro lapcsalád
Bulvár
Egykor és ma
Bejelentkezés





Bejelentkezés
Elfelejtette a jelszavát?
Még nem regisztrálta magát? Regisztráljon most!
Hozzászólások
arrow Márton István vezeti a Hargita Megyei Mezőgazdasági Kamarát (9 hozzászólás)
arrow Aggasztó fejlemények a gyergyóremetei hulladéktároló ügyében (8 hozzászólás)
arrow Laczkó Albert Elemér: "Együttműködésen alapuló versenyre van szükség" (6 hozzászólás)
arrow Tőkés, Markó: húsz év múltán tisztázni kell a kilencvenes pogrom hátterét (6 hozzászólás)
arrow Hargita Megye Tanácsa meghirdette a pályáztatási programjait a 2010-es évre (1 hozzászólás)
Hírlevél






Szavazó doboz
Örvend, hogy újabb magyar prefektusokat és alprefektusokat neveztek ki?
 
Támogatónk
Advertisement
Partnerek
 

 
Román Nemzeti Bank - március 25. - 1 USD=3,04 RON | 1 EUR=4,06 RON | 1 GBP=4,55 RON | 100 HUF=1,54 RON
 
Japán nyelvtanfolyam Sepsiszentgyörgyön Nyomtatás E-mail
Háromszék
2010. január 08. péntek 13:03

Sepsiszentgyörgyön az Amőba Alapítvány japán nyelvtanfolyamot szervez, amelynek célja a nyelv alapszintű elsajátítása mellett a japán kultúra megismerése.

A 96 órás tanfolyam főbb elemei: a japán kommunikációs formák elsajátítása, a nyelv helyes használata a mindennapi élethelyzetekben, valamint az írásmódok megismerése és használata. A képzést japánnyelv-tudásban minősített, tapasztalt oktató tartja.

További információk és iratkozás az alapítvány Sepsiszentgyörgy, Templom utca 1A szám alatti székhelyén, telefon: 0267 351 959, e-mail: Ez az e-mail cím védett a spamkeresoktol, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez




  Hozzászólások - Szóljon Ön is hozzá! (26)
RSS hozzászólások
 1 Írta: Ez az e-mail cím védett a spamkeresoktol, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez , Dátum: 2010-01-09 00:36
Hiányos info. . . 
Határidő?
 2 Írta: Ez az e-mail cím védett a spamkeresoktol, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez , Dátum: 2010-01-09 11:05
Nagyszerű....japánul illik tudni írni olvasni, de ha valaki románul kérdez valamit csak a vállunkat vonogatjuk. Na de hát felfogás kérdése.
 3 Írta: Ez az e-mail cím védett a spamkeresoktol, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez , Dátum: 2010-01-09 13:21
Te román vagy menasagh? Mert a szavaidból ezt veszem ki. Egy (még egyelőre, de nem sokáig) magyar többségű városban tanuljunk meg mi románul? Tehát 10 magyar beszéljen 1 románért románul, ahelyett, hogy az az egy román tanulna meg magyarul. Nem ez lenne a demokratikusabb? Beköltöztek egy magyar városba, és nem voltak képesek megtanulni magyarul. És emiatt mi tanuljunk meg románul? Egy jobb ötletem lenne: felejtsünk el magyarul és beszéljünk ezentúl mind románul, nehogy megsértsük a szegény románokat a barbár magyra nyelvünkkel! Miért kell mindig mi engedjünk? Nem engedtünk eleget? NEm vált Kolozsvár, Nagyvárad, Marosvásárhely, stb. román várossá? Mindez az ilyen, a magyarság megalkuvó hozzáállásáért történt. Ne félj barátom, mert Szentgyörgy is azzá válik nemsokára. Már lassacskán magyar szót sem hallani az utcán. Ez mind nekünk köszönhető, annak, hogy mindig attól féltünk, hogy nehogy a drága románok megharagudjanak. Mit kell nekünk autonómia? Nekünk beolvadás kell!! Most már oda jutottunk, hogy Kézdin magyart vernek, mert az anyanyelvén mert beszélni. Ne félj, barátom nemsokára ez Szentgyörgyön is bekövetkezik. Éppen ezért ne késlekedj, siess és tanulj meg jól románul, sőt azt tanácsolom, hogy állj be közéjük és verd azokat a pofátlan magyarokat, akik magyarul mernek megszólalni!
 4 Írta: Ez az e-mail cím védett a spamkeresoktol, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez , Dátum: 2010-01-09 14:44
sylvain: 
Ha valaki nyelvet tanul, akkor azt nem más kedvéért teszi, hanem a maga javáért. 
Ki hány nyelvet tud annyi ember, legalábbis nekem ezt tanították. 
Hogy magyar vagyok-e...hasonlítsd össze a nevünket, abból is kitűnik ki milyen. 
Amiért valaki ismer egy nyelvet, azt még nem kötelező használni is, viszont mindenkinek azt javasolom, hogy itt előbb tanuljon meg románul és ha azt annyira érti, hogy nem tudják eladni, akkor nekifoghat a japánnak is.
 5 Írta: menasaghnak igaza van, Dátum: 2010-01-09 19:50
Ha már itt élünk,illene tudni románul.Legalább középfokon.
 6 Írta: Ez az e-mail cím védett a spamkeresoktol, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez , Dátum: 2010-01-10 12:12
Menasagh, ne mondd, hogy menasagh a neved és még ha az is, én nem vagyok kötelezve arra, hogy a valódi nevemet írjam ide. Biztosítalak arról, hogy a nevem magyar. És ha mondjuk nem is lennék magyar, az a fontos, hogy minek érzerm magam és hogy mennyire érdekel a nemzetünk sorsa. Én csak arra akarom felhívni itt a figyelmet, hogy ne legyünk annyira szolaglelkűek! Egy még egyelőre magyar többségű városban nem az lenne a normális, hogy a később beköltözöttek tanulják meg a többség nyelvét és nem fordítva? Szerinted nem ez lenne a normális? Logikus az, hogy meg kell tanulni románul, de szerintem Szentgyörgyön meg kell értetni velük, hogy ők is meg kell tanuljanak magyarul. Tanulják meg azt, hogy itt magyarok vannak többségben! És ennek érdekében, ha kell szentgyörgyi románokhoz nem kellene románul szolni, vagy románul válaszolni. Ugyanúgy mint ahogyan ni sem állnánk neki Bukarestben az emberekkel magyarul szóba. Mi magyarok annyira megalkuvó nép vagyunk, olyan könnyen lemondunk jogainkról, hogy az kimondhatatlan. Olvastam például egy tanulmányt, amely arról szól, hogy milyen könnyen románosodnak el azok akik románt vesznek el, vagy románhoz mennek férjhez magyar többségű területeken. Még Csikszentdomokoson is megtörtént, hogy egy fiú elvett egy román lányt és hazavitte. A felesége kijelentette a családnak, hogy "Eu nu o să vorbesc niciodata limba aia pocită!" (vagyis enyhébben szolva, nem akar magyarul beszélni) és ennek következtében az egész család, annak jelenlétében románul beszél. Persze amennyire a csíkszentdomokosiak tudnak. De hát persze, román nyelvkurzusokrakellene járjon a család apraja-nagyja, nehogy sértsék helytelen románságukkal az ara fülét! Hát ezek vagyunk mi! Mi akarunk területi autonómiát de még a saját házunkban sem tudjuk azt elérni!
 7 Írta: Ez az e-mail cím védett a spamkeresoktol, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez , Dátum: 2010-01-10 15:10
Nem azért kell románul tudni, hogy téged megértsenek, hanem azért, hogy te értsd meg őket...nem tudom érted-e de tovább nem vitatkozok.
 8 Írta: Janos, Dátum: 2010-01-11 06:49
menasagh, en sem ertlek. Pedig beszelek romanul is es meg mas nyelveken is. Nem azert, hogy otthon azokat a nyelveket beszeljem, (persze a gyerekeimet is megtanitottam) hanem azert, hogy amikor hozzuk megyek akkor ertsek szot veluk. Elemben a japan nyelv ellen nemhogy nincsen kifogasom, hanam egyenesen orulok, hogy van ilyen lehetoseg. Bar en is tudnam, de nekem mar keso nekifogni. 
AJANLOM MINDENKINEK. HOSSZUTAVON A FIATAL INKABB HASZNAT FOGJA VENNI MINT A rrromannak. 
Te pedig, ha nem tudsz jotanacsot adni, ne jarasd le magad. Erveid = 0
 9 Írta: Hege, Dátum: 2010-01-11 19:25
te menasaghi...szerintem igy irjak le japanul vagy mi...veled is csak egyel tobban vagyunk..mer hasznodat a magyar oldlaon nemigazan lehet venni.... 
mrt nem cserelsz nevet ? mondjuk domnu MASNUG vagy valami ilyesmi...jobban paszolna a bloggjaidhoz...nem csak szerintem...ugynezem
 10 Írta: Ez az e-mail cím védett a spamkeresoktol, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez , Dátum: 2010-01-11 19:56
Janos. 
A te kedvedért megszegem az ígéretemet. Amint más nagyon sokszor bebizonyítottad, te a fától nem látod az erdőt. Egy szavammal sem mondtam, hogy nem kell vagy nem érdemes megtanulni Japánul, csupán azt próbáltam kifejezni, hogy az ember ahol él, ott legalább a használatos nyelvjárásokat ismerje, mert a tudatlanságának csak ő issza a levét. Attól eltekintve mindenki azt tanul amit akar sőt, meg vagyok győződve, hogy aki beiratkozik egy ilyen Japán tanfolyamra, annak van nyelvismerete, pénze az ilyesmire és tud románul is. 
Azt viszont sehogy nem értem, hogy amint írod "Nem azert, hogy otthon azokat a nyelveket beszeljem, (persze a gyerekeimet is megtanitottam) hanem azert, hogy amikor hozzuk megyek akkor ertsek szot veluk." azért tanítottad meg a gyerekeidet románul, hogy ha el mensz hozzájuk tudj velük szót érteni...vagyis akkor te milyen náció vagy ? 
 
Hege: 
Nem tudok Japánul, sem írni sem olvasni, ezért fogalmam sincs az egészhez. 
Az hogy velem több vagy kevesebb, az mindenkivel úgy van, veled is, és kimondottan örvendek, hogy nem tudod hasznomat venni....utálom az élősködő tetveket. 
...és bloggot sem írok.
 11 Írta: Ez az e-mail cím védett a spamkeresoktol, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez , Dátum: 2010-01-11 22:31
Több tucatnyi diakronista - nyelvész, genealógus (családfakutató), genetikus és történész szerint, genetikailag sokkal közelebb állunk a japánhoz, mint a - mostanság nemzetrokonsági fogalom gyanánt sokat vitatott - finnugor népekhez, bár a japánt is összekötik a finnugorokkal. Ez a genetikai közelség állítólag jóval kifejezettebb a székelyek esetében, mint a pannóniai magyaroknál. . . 
Ha ez a több oldalról is megalapozott feltevés bizonyosságot nyer, akkor tényleg, nekünk jobban illene japánt, mint románt tanulni. Amíg ez nem következik be, addig belefogózhatunk a nemzeti szimpátiába, mely nyilván, a japánok felé lényegesen erősebb, mint leigázóink irányába. 
Szajonara
 12 Írta: 11-nek, Dátum: 2010-01-11 23:14
Vannak még helyek? 
Tüstént beiratkozom! 
Szalonnára
 13 Írta: Janos, Dátum: 2010-01-12 04:44
menasagh te is mehetsz tolgyesre lakni. Nem a faluba, a bolondokhazaba.
 14 Írta: gyergyoi, Dátum: 2010-01-12 10:04
T. Menasagh, 
"Nagyszerű....japánul illik tudni írni olvasni, de ha valaki románul kérdez valamit csak a vállunkat vonogatjuk. Na de hát felfogás kérdése." 
"Attól eltekintve mindenki azt tanul amit akar sőt, meg vagyok győződve, hogy aki beiratkozik egy ilyen Japán tanfolyamra, annak van nyelvismerete, pénze az ilyesmire és tud románul is." 
nem gondolod, hogy tele vagy ellentmondásokkal? Beszéltél sokáig semmit, ez csak arra volt jó, hogy rúgj még egyet a magyarokba. Arra gondoltál, hogy lelkiismeret furdalásom lesz ha esetlegesen nem tudok románul és japán tanfolyamra készülök??? Tévedsz.
 15 Írta: Ez az e-mail cím védett a spamkeresoktol, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez , Dátum: 2010-01-12 16:42
gyergyoi. 
A te esetedben nem kell gondolkodni, és senkibe sem rúgtam bele. 
Olvass vissza meggyőződsz. 
Ami meg a témához illik, meg vagyok győződve, hogy te nem fogsz japán nyelvórákat venni....
 16 Írta: Ez az e-mail cím védett a spamkeresoktol, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez , Dátum: 2010-01-12 18:06
Micsoda gondolkodas istenem! Makacs emebrek vagytok! Valaszoljatok. Tobb sikered van ha nem tudsz romanul? Nektek sikerelmeny ez? Fura egy emebrek vagytok, most jotetek a hegyekbol? Ha tudsz tobb nyelvet annal tobb eselyed van az eletben pl, annyi ember vagy, annyi felekeppen gondolkodsz. Itt az ellenkezok kozul sokan csak egy nyelvet tudnak. Attol mert tudod a romant nem romanosodsz el;)
 17 Írta: Ez az e-mail cím védett a spamkeresoktol, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez , Dátum: 2010-01-13 10:04
Erdély,  
úgy hiszem tévedsz, itt nem arról van szó, hogy tudunk-e vagy nem románul. Én meg vagyok győződve arról, hogy mindenki tud, akinek szüksége van rá. Máskülönben is a románok "segítenek" mindenkit megtanulni románul, mert valósággal elárasztják Székelyföldet és a legkisebb faluban is találni már belőlük, nem beszélve a városokról, ahol lassacskán többségbe kerülnek. De mondjak valamit: hallottál-e annak a kézdivásárhelyi fiatalnak az esetéről, akit vagy két héttel ezelőtt szülővárosában azért vertek meg valami románok úgy, hogy korházba jutott és kézen is szúrták, mert magyarul beszélt a mobilon? Hát erről van szó: ha mi minden románnak románul próbálunk felelgetni a székely városokban, akkor oda jutunk, hogy annyira hatalomban érzik majd magukat, hogy ezek az esetek elszaporodnak. Itt nem arról van szó, hogy ne tanuljunk meg románul, sőt, de én egy magyar többségű városban ha hozzám románul szolnak, akkor azért sem válaszolok románul nekik, mert nekik illene ismerniük a többség nyelvét, nemde? Tanuljanak meg ők is magyarul hamár ide telepedtek. Így jutottak ők többségbe Erdélyben, mert ők akárhova betelepedtek sose tanulták meg a helyi nyelvet. Ez tartotta őket meg románoknak 800 éven keresztül Erdélyben. Máshol Európában a másnemzetiségű lakósok beolvadtak, csak a magyaroknál nem, mert a magyarok mindig meghagytak mindenkit a nyelvében (lásd a németeknél a szlávokat, poroszokat, a franciáknál a bretonokat, provanszálokat, stb.). Ha minden székely államolgár nem tesz azért, hogy a beköltözők tanuljanak meg magyarul és egy magyar városban a magyarokkal magyarul beszéljenek, akkor Székelyföld is odajut, ahova Erdély többi része. Erről van szó! És ezért kell az autonómia is: ez kötelezné őket, hogy ha akármilyen hivatalba kerülnének, először tudjanak kielégítő szinten magyarul. Ez talán a bevándorlásukat is lelassitaná. Akik pedig idejönnének, azokat késztetné arra is, hogy gyermekeiket megtanittassák magyarul és ez ahhoz vezetne, hogy vegyes házasságok esetén a gyermekeik ne váljanak mind románokká, hanem esélyt adna arra, hogy magyarok is válljanak belőlük. Mert az az igazság, hogy még Székelyföldön is a vegyesházasságok legnagyobb részénél a szülők gyerekeiket románnak nevelik. Miért, hát azért mert tudják, hogy románnak lenni privilégium Székelyföldön. Hát ezen kell változtatni azzal, hogy mi az átlagemberek éreztessük velük, hogy mi vagyunk itthon és nem ők, a politikai pártjainknak, pedig hogy elérjék az autonómiát. Tehát beszéljünk csak magyarul velük és késztessük arra, hogy megtanuljanak magyarul segítve ezáltal népünket hogy ne olvadjon be.
 18 Írta: megfigyelő, Dátum: 2010-01-13 11:56
sylvain-jól beszéltél.
 19 Írta: Ez az e-mail cím védett a spamkeresoktol, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez , Dátum: 2010-01-13 12:32
S ha egy nemet szol hozzad , aki mar tobb eve el itt, de csak romanul tud, kkor neki hogy valaszolsz?  
Figyelj az egy eset volt, szomoru eset volt, vannak ilyen szelsosegesek ott is es itt nallunk is! Van eset forditva is! Hidd el sok roman nem olyan! Ismerek sokat akik kozottunk elnek es megtanultak magyarul, annak idejen velunk jatszott es magyarul beszelt. Ott van a Prm az egy szelsoseges part, igaz? Na ilyenek pl az Rmdsz is csak ok \"ugymond minket kepviselnek\". Mert ha teljesen igazat akarsz mondnai, elobb vizsgald eg a helyzetet korektul es az szerrint cselekdjel okosana cel erdekeben es ne makacsul hogy meg azert se valaszolsz romanul. Ez a gondolkodas modod biztos az elet mas terultein is.! Vedjuk meg magunkat, de okosan ember, nem daccal, nem akaratossaggal, mert azzal semmire se mesz! Tehen se megy be az istaloba ha huzod!! De ha megadod neki azt amit o akar akkor elered te is a celod!  
 
Es ilyen makacssagot szerintm ok se akarnak;) Ne megalkuvasra gondolj sylvian csak esszel kell csinalni mindent;)
 20 Írta: Ez az e-mail cím védett a spamkeresoktol, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez , Dátum: 2010-01-13 13:58
Na lássátok hogy milyen a Magyar a Székely vitatkozik ki mit és milyen nyelvet tanulyon efelett a Román nem tőri a fejét ő azt mondja tanuly meg minél tőbb nyelvet románul slic.
 21 Írta: Janos, Dátum: 2010-01-13 16:00
Sylvain gratulalok a hozzaszolashoz. 
erdely. ti okosan szepen elinteztetek, hogy a Szekelyfoldi vallalatokat felvasaroltak az altalatok istenitett olahok. Evszazadokon keresztul pedig a hozzatok hasonlok betelepitettek veluk Erdelyt. Mindez igazolja, hogy nincsen igazad. Vagy ezt akarjatok, ezert fizetnek? Ezert allotok ugy ki mellettuk? De akkor legalabb ne piszkold be DRAGA HAZANK ERDELY nevet azzal, hogy felveszed vedonevnek.
 22 Írta: Ez az e-mail cím védett a spamkeresoktol, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez , Dátum: 2010-01-13 17:48
A Japánról szépen áttértünk az oláhra, akkor folytassuk is így. 
Buta az aki azt hiszi, hogy a román nem tud magyarul, csak annyira nagyfejű és sovén, hogy nem beszél csak románul. Küld el az anyjába és rögtön látni fogod, hogy érti. Az a helyzet, hogy ezt nem akarjuk megérteni, kel tudni a nyelvüket, hogy értsd mit mondanak rólad. 
Janos pedig mint a szajkó, csak a maga süket dumáját csiripeli, magyarkodik de annyira sem képes a nagy magyarságában, hogy ékezettel írjon.
 23 Írta: Ez az e-mail cím védett a spamkeresoktol, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez , Dátum: 2010-01-13 19:27
Janoska el vagy tevedve? Kirol beszelsz? Mit beszelsz? Tul biztos akarsz lenni de nem vagy az! Hozzaszolasodat intezd valaki masnak;) 
 
Nekem tok mindegy hogy beszlsz-e romanul meg spanyolul meg mas nyelven is;)  
Tudod vannak emberek akiknek eleg a keves;)
 24 Írta: Ez az e-mail cím védett a spamkeresoktol, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez , Dátum: 2010-01-13 19:32
Janoska nojjel fel a hasonlatot nem erted, felreerted sajnalom, olvassal meg, es menjel el Japan kurzusra;) 
jon a sargalaz es akik beszelik a ok nyelvuket majd okat kaszalhat;)
 25 Írta: Janos, Dátum: 2010-02-03 06:03
Mar reg mondtam, hogy ez a menasagh vagy bolond vagy olah. 
Ha ma nem erti meg, hogy mindenki b.....k ra a velemenyere?  
Szekelymanyarok vagyunk, nem menasagok. 
Hallod okor? 
A tobbi nem erdekel. muuuuuuuuuuuuu.
 26 Írta: Ez az e-mail cím védett a spamkeresoktol, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez , Dátum: 2010-02-04 18:15
az jo>: japanul tudni mind szekelyul szegyelni a sorsunkot>>..

Hozzászólás
  • A hozzászólása a cikk témájához kapcsolódjon.
  • A személyeskedő hangú, durva mondatokat tartalmazó hozzászólásokat töröljük.
  • Ne hivatkozzon a saját webhelyére. Az ilyen hozzászólásokat ugyancsak eltávolítjuk.
  • Nyomja csak meg a böngészője *Frissítés* gombját, ha új biztonsági kódra van szüksége, mielőtt a 'Küldés' gombra kattint.
  • Ne feledje, hogy a fenti műveletre csak abban az esetben van szükség, ha rosszul írta be a biztonsági kódot.
  • Kérjük ha hozzászólását elküldte, várjon türelemmel. A hozzászólások elküldésük után 60-120 másodperccel jelennek meg. Megértésüket köszönjük
Név:
Email:
Hozzászólás:

Biztonsági kód*
Code

 
Gyergyo TV
Kapcsolódó cikkek
Autonómia
Adjuk vissza Bukarestnek?
vakarlajos_mujegpalya.jpgA napokban egy tévéműsorban ismét a gyergyószentmiklósi jégkorong volt a téma. Ott hangzott el az, hogy a műjégpályát vissza kellene adni Bukarestnek, hogy az újítsa fel, viselje gondját. A gondolat nem új, a példa nincs is messze, hisz a csíkszeredai csarnokot ugyan Vákár Lajosnak nevezik, de nem a város tulajdona, hanem a minisztériumé. Az állta a felújítás költségeit, annak fáj (fáj? dehogy fáj!), ha magas a villanyszámla, vagy ha meghibásodik valami. Folytatás
 
Szórvány és Pártium legfrissebb
Napi figyelő
Székelyföld legolvasottabb
Csíkszék
Gyergyószék
Udvarhelyszék
További Belföldi hírek